4 Mar 2015

Renungan

Duhai muslimah solehah,
Sesungguhnya,Kecantikan wanita itu ,Bukan pada pakaian yang
dikenakan,Bukan juga pada lenggok tubuh yang sengaja dipamerkan,Bukan
juga pada solekan yang mengharap perhatian,Tetapi ianya terletak pada
kejernihan wajah dan hatinya,Pada kebijaksanaan dan kecerdasan
fikirannya,Kecantikan wanita itu bukan pada rupa
parasnya,Tetapi pada
cahaya dan keikhlasan yang tergambar darinya.


Duhai calon nahkoda yg kan m'bawa keluargaku ke syurga…
Mari kita hiasi rumah kita dgn cahaya'' iman…
Aku dlm diam sengaja tak menampakkn diri, agar engkau benar'' menemukanku dlm cahaya sujudmu..
Aku tak byk bicara krn aku takut ketika aku menyapa, engkau t'pesona pd apa yg kuucap..
Aku menunduk malu,tak berani menatap mata binar yg engkau miliki,krn aku takut dpt mmudarkan imanku...
~*~ padamu yang akan menjadi imam dlm hidupku kelak ~*~
Ketahuilah aku tak secerdas Aisyah, maka jgn pernah kau bosan mengajariku, membingbingku kearahNYA
Walau kadang aku begitu bebal dan bodoh, tp jgn pernah letih mengajariku
Jangan segan untuk membangunkan aku disepertiga malam untuk bersamamu bermunajat pada' kekasih yg maha Kasih
Jgn letih untk mengingatkanku untk trs bersamamu mendulang pahala dlm amalan"sunah
Bingbinglah tanganku kejannahNYA agar kau dan aku tetap bersama didlmnya Aamin

Tidak ada komentar:

Posting Komentar